Raport specjalny: Pralki

598 odwiedzin
23 Sep 2015

Porównywarka cen Skąpiec.pl sprawdziła, jakimi kryteriami kierowali się polscy e-konsumenci poszukujący pralki oraz które modele wzbudziły ich największe zainteresowanie. Wyniki tej analizy opublikowane zostały w najnowszym raporcie specjalnym.

 

Pierwsza część raportu przedstawia, które z filtrów dostępnych w kategorii pralki były najczęściej wybierane przez internautów. Znalazło się tu również zestawienie najpopularniejszych modeli.  Drugą część publikacji stanowią poradniki zakupowe przygotowane przez zaproszonych do raportu ekspertów. 

 

Wyniki raportu

 

Najważniejszym kryterium wyboru pralki okazał się jej producent. W okresie od marca do czerwca użytkownicy serwisu Skąpiec.pl najchętniej wybierali pralki firmy Bosch. Sprzętem tego producenta było zainteresowanych 17,1% internautów. W czołówce rankingu znalazły się również marki Electrolux (10,7%) oraz Samsung (9,9%). 

 

Nie bez znaczenia okazała się też głębokość pralki. Wśród internautów korzystających z usług serwisu Skąpiec.pl najwięcej uwagi przyciągały modele o głębokości 40 cm (21,9%). Podobną popularność zanotowały pralki, w których parametr ten przybrał wartość 45 cm (19%). Nieco mniejszą uwagę wzbudził sprzęt o głębokości 35 cm (9%). 

 

Zdecydowana większość internautów (aż 68%) poszukiwała pralki ładowanej od przodu. Modele ładowane od góry wzbudziły zainteresowanie 32% użytkowników. 

 

Istotnym parametrem okazała się również pojemność pralki. Najpopularniejsze okazały się sprzęty o pojemności 6 kg (20%), 7 kg (16%) oraz 5 kg (13,6%). 

 

Konsumenci zwrócili uwagę także na ilość obrotów. Prawie 30% z nich zaznaczała, że ich pralka powinna mieć 1200 obrotów na minutę. Nieco mniejsza grupa, 22% użytkowników, wybierała 1300 obr/min, zaś 17,4% - 1000 obr/min.  

 

Jaka klasa energetyczna okazała się najbardziej popularna? Prawie połowa użytkowników Skąpiec.pl poszukiwała pralki w najwyższej klasie A+++. Drugą najczęściej wybieraną klasą była A++ (29,5%), zaś trzecią – A+ (12,6%). 

 

W analizowanym okresie 28,5% potencjalnych kupujących było gotowych przeznaczyć na pralkę 1000 zł. Niewiele większą sumę, 1000-1200 zł byłoby w stanie zapłacić 16,7% internautów. Podobna grupa (16%) zaznaczała kwotę od 1200 do 1500 zł.  

 

 

Pełen raport można bezpłatnie pobrać ze strony: http://www.skapiec.pl/site/doc/200/20/31/

Galeria:
Ostatnia modyfikacja: -/-
Powiązane artykuły:


Zapisz się
do naszego
newslettera

Powyższe pole jest puste. Wpisz swój adres e-mail, po czym kliknij Zapisz się